View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Je klassenindeling op orde

        Thumbnail
        View/Open
        PGO Van de Ven 3275043 - Vrolijk 3275094 - Van Zon 3943313.pdf (648.0Kb)
        Publication date
        2014
        Author
        Ven, A.M.A. van de
        Vrolijk, K.A.
        Zon, P.M.H. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Er zijn heel veel mogelijkheden om invloed uit te oefenen op de mate van werkorde in de klas. Eén daarvan is de indeling van de zitplaatsen van de leerlingen. Dit PGO richt zich op het effect van door de leerling bepaalde zitplaatsen versus door de docent bepaalde zitplaatsen op de perceptie van zowel leerling als docent van de mate van werkorde in de klas. Wanneer leerlingen zelf hun zitplaats kiezen zijn ze meer tevreden over naast wie ze zitten, ervaren ze meer overlast in de klas maar kunnen ze zich wel beter concentreren. De docent ervaart dat hij/zij meer beloningen geeft wanneer hij-/zijzelf de indeling bepaalt. Een docent kan, afhankelijk van de waarden die hij/zij belangrijk vind in de klas, ervoor kiezen om zelf de zitplaatsen te bepalen of dit aan de leerlingen over te laten.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16501
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo