Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBesselink, A.J.M.J.
dc.contributor.advisorMooldijk, A.H.
dc.contributor.authorVen, A.M.A. van de
dc.contributor.authorVrolijk, K.A.
dc.contributor.authorZon, P.M.H. van
dc.date.accessioned2014-04-15T17:00:42Z
dc.date.available2014-04-15T17:00:42Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16501
dc.description.abstractEr zijn heel veel mogelijkheden om invloed uit te oefenen op de mate van werkorde in de klas. Eén daarvan is de indeling van de zitplaatsen van de leerlingen. Dit PGO richt zich op het effect van door de leerling bepaalde zitplaatsen versus door de docent bepaalde zitplaatsen op de perceptie van zowel leerling als docent van de mate van werkorde in de klas. Wanneer leerlingen zelf hun zitplaats kiezen zijn ze meer tevreden over naast wie ze zitten, ervaren ze meer overlast in de klas maar kunnen ze zich wel beter concentreren. De docent ervaart dat hij/zij meer beloningen geeft wanneer hij-/zijzelf de indeling bepaalt. Een docent kan, afhankelijk van de waarden die hij/zij belangrijk vind in de klas, ervoor kiezen om zelf de zitplaatsen te bepalen of dit aan de leerlingen over te laten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent663556
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleJe klassenindeling op orde
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordswerkorde; zitplaats; leerlingperceptie; docentperceptie; keuze
dc.subject.courseuuEnvironmental Biology


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record