View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Professionals en de pedagogische civil society: De invloed van het project Allemaal Opvoeders op de werkwijze van professionals

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Lecluijze, SE-3362507 (2012).pdf (391.6Kb)
        Publication date
        2014
        Author
        Lecluijze, S.E.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het project Allemaal Opvoeders stimuleerde een werkwijze bij professionals die omschreven kan worden aan de hand van drie aspecten: professionals gaan uit van de eigen kracht van burgers, het initiatief van de burger staat centraal en sociale netwerken van burgers worden benut en versterkt. Voor dit onderzoek zijn er open interviews gehouden met vijftien professionals uit vier pilotgemeenten om inzicht te krijgen in de invloed van het project op hun werkwijze. De professionals stelden dat hun werkwijze door het project niet sterk was veranderd. Zij waren al positief over de werkwijze voorafgaand aan het project en deelname aan het project werkte vooral bestendigend. Volgens de respondenten bestaan er nog wel verschillende knelpunten die belemmerend kunnen werken. Zo ondersteunen partnerorganisaties de werkwijze niet altijd en kunnen bestaande beleidsmaatregelen belemmerend werken. Bovendien willen of kunnen niet alle burgers uitgaan van hun eigen mogelijkheden of die van hun netwerk.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15718
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo