Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBaerveldt, C.
dc.contributor.authorLecluijze, S.E.
dc.date.accessioned2014-01-20T18:00:27Z
dc.date.available2014-01-20T18:00:27Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15718
dc.description.abstractHet project Allemaal Opvoeders stimuleerde een werkwijze bij professionals die omschreven kan worden aan de hand van drie aspecten: professionals gaan uit van de eigen kracht van burgers, het initiatief van de burger staat centraal en sociale netwerken van burgers worden benut en versterkt. Voor dit onderzoek zijn er open interviews gehouden met vijftien professionals uit vier pilotgemeenten om inzicht te krijgen in de invloed van het project op hun werkwijze. De professionals stelden dat hun werkwijze door het project niet sterk was veranderd. Zij waren al positief over de werkwijze voorafgaand aan het project en deelname aan het project werkte vooral bestendigend. Volgens de respondenten bestaan er nog wel verschillende knelpunten die belemmerend kunnen werken. Zo ondersteunen partnerorganisaties de werkwijze niet altijd en kunnen bestaande beleidsmaatregelen belemmerend werken. Bovendien willen of kunnen niet alle burgers uitgaan van hun eigen mogelijkheden of die van hun netwerk.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent401021
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleProfessionals en de pedagogische civil society: De invloed van het project Allemaal Opvoeders op de werkwijze van professionals
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordspedagogische civil society; eigen kracht; empowerment; theorie van gepland gedrag
dc.subject.courseuuMaatschappelijke Opvoedingsvraagstukken


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record