View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Differentiatie in het rekenonderwijs; samenhang en invloed tussen verschillende variabelen

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Cooten, I van-3647080 en Groen, MN de-3716740 en Derks, MF-3666670.pdf (198.0Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Derks, M.F.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Rekenen is een belangrijke voorspeller voor de schoolloopbaan, de dagelijkse vaardigheden en latere toekomstmogelijkheden bij een kind. Om inzicht te krijgen in het huidige rekenonderwijs en deze te kunnen verbeteren wordt er gekeken naar de samenhang tussen de motivatie van leerlingen in groep 4/5, de attitude van de leerkracht ten opzichte van het geven van gedifferentieerd rekenonderwijs en de rekenprestaties van de leerlingen. Dit wordt opgedeeld in drie deelvragen waarbij voor elke deelvraag een aparte steekproef is getrokken uit de onderzoeksgroep van het project ' ieder kind heeft recht op gedifferentieerd rekenonderwijs' . Uit de resultaten blijkt dat rekenprestaties en motivatie van de leerling elkaar wederzijds beïnvloeden. Er is echter geen verband gevonden tussen de attitude van de leerkracht ten opzichte van gedifferentieerd rekenonderwijs met de rekenprestaties of motivatie.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15568
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo