Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWeijer-Bergsma, E. van de
dc.contributor.authorDerks, M.F.
dc.date.accessioned2013-12-18T06:00:44Z
dc.date.available2013-12-18T06:00:44Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15568
dc.description.abstractRekenen is een belangrijke voorspeller voor de schoolloopbaan, de dagelijkse vaardigheden en latere toekomstmogelijkheden bij een kind. Om inzicht te krijgen in het huidige rekenonderwijs en deze te kunnen verbeteren wordt er gekeken naar de samenhang tussen de motivatie van leerlingen in groep 4/5, de attitude van de leerkracht ten opzichte van het geven van gedifferentieerd rekenonderwijs en de rekenprestaties van de leerlingen. Dit wordt opgedeeld in drie deelvragen waarbij voor elke deelvraag een aparte steekproef is getrokken uit de onderzoeksgroep van het project ' ieder kind heeft recht op gedifferentieerd rekenonderwijs' . Uit de resultaten blijkt dat rekenprestaties en motivatie van de leerling elkaar wederzijds beïnvloeden. Er is echter geen verband gevonden tussen de attitude van de leerkracht ten opzichte van gedifferentieerd rekenonderwijs met de rekenprestaties of motivatie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent202822
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDifferentiatie in het rekenonderwijs; samenhang en invloed tussen verschillende variabelen
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record