View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Leren in verbinding – Hoe vindt het leren van vrijwilligers plaats binnen het netwerk van een vrijwilligersorganisatie in de psychosociale sector?

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis de Wit 3131505.pdf (689.1Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Wit, G.A. de
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Dit onderzoek komt voort vanuit de praktijk van Ixta Noa, een vrijwilligersorganisatie in de psychosociale sector. Ixta Noa merkt dat vrijwilligers in hun betrokkenheid bij de organisatie vaak een sterke groei doormaken, en schrijft dit leren toe aan het interne sociale netwerk. Centraal staat daarom in dit onderzoek de vraag hoe leren van vrijwilligers plaatsvindt binnen het netwerk van een vrijwilligersorganisatie in de psychosociale sector zoals Ixta Noa. Als deelaspecten worden motieven om te leren, leeractiviteiten, leervoorwaarden en leeropbrengsten onderzocht. Naast een antwoord op de praktijkvraag van Ixta Noa streeft dit onderzoek er naar een bijdrage te leveren aan de ontwikkelende theorie rondom zowel leren van vrijwilligers als leren via netwerken. Dit onderzoek is beschrijvend van aard en opgezet als een casestudy, uitgevoerd door middel van interviews onder14 vrijwilligers van Ixta Noa. De data-analyse vindt plaats via een grounded theory design, en het resultaat is een rijke beschrijving van leren van vrijwilligers bij Ixta Noa.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15310
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo