Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorZandsteeg, G.A.B.
dc.contributor.authorWit, G.A. de
dc.date.accessioned2013-11-07T18:05:17Z
dc.date.available2013-11-07
dc.date.available2013-11-07T18:05:17Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15310
dc.description.abstractDit onderzoek komt voort vanuit de praktijk van Ixta Noa, een vrijwilligersorganisatie in de psychosociale sector. Ixta Noa merkt dat vrijwilligers in hun betrokkenheid bij de organisatie vaak een sterke groei doormaken, en schrijft dit leren toe aan het interne sociale netwerk. Centraal staat daarom in dit onderzoek de vraag hoe leren van vrijwilligers plaatsvindt binnen het netwerk van een vrijwilligersorganisatie in de psychosociale sector zoals Ixta Noa. Als deelaspecten worden motieven om te leren, leeractiviteiten, leervoorwaarden en leeropbrengsten onderzocht. Naast een antwoord op de praktijkvraag van Ixta Noa streeft dit onderzoek er naar een bijdrage te leveren aan de ontwikkelende theorie rondom zowel leren van vrijwilligers als leren via netwerken. Dit onderzoek is beschrijvend van aard en opgezet als een casestudy, uitgevoerd door middel van interviews onder14 vrijwilligers van Ixta Noa. De data-analyse vindt plaats via een grounded theory design, en het resultaat is een rijke beschrijving van leren van vrijwilligers bij Ixta Noa.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent705711 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleLeren in verbinding – Hoe vindt het leren van vrijwilligers plaats binnen het netwerk van een vrijwilligersorganisatie in de psychosociale sector?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record