View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Effecten van oefenen met proportioneel rekenen in een gesimuleerde beroepscontext op het mbo

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis de Vries 9406409.pdf (436.0Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Vries, T.P.P. de
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek wordt een door het Freudenthal Instituut ontwikkeld educatief computerinstrument, de verduntool, in een quasi-experiment onderzocht op mbo-opleidingen. De verduntool wordt gebruikt door leerlingen uit de experimentele groep. Een controlegroep krijgt les over verdunningen zonder de verduntool. Beide groepen worden getest voorafgaand en na de les. De hypothese dat de experimentele groep een significant hogere score heeft op de natoets dan op de voortoets wordt aangenomen. Toegevoegde waarde en tekortkomingen van het onderzoek worden besproken. Er worden aanbevelingen gedaan voor vervolgonderzoek. Daarin zou nog duidelijker de waarde van de verduntool voor het onderwijs naar voren kunnen komen wanneer een onderzoek met een langduriger interventie zou worden uitgevoerd.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15304
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo