dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Bakker, A | |
dc.contributor.author | Vries, T.P.P. de | |
dc.date.accessioned | 2013-11-06T18:01:04Z | |
dc.date.available | 2013-11-06 | |
dc.date.available | 2013-11-06T18:01:04Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15304 | |
dc.description.abstract | In dit onderzoek wordt een door het Freudenthal Instituut ontwikkeld educatief computerinstrument, de verduntool, in een quasi-experiment onderzocht op mbo-opleidingen. De verduntool wordt gebruikt door leerlingen uit de experimentele groep. Een controlegroep krijgt les over verdunningen zonder de verduntool. Beide groepen worden getest voorafgaand en na de les. De hypothese dat de experimentele groep een significant hogere score heeft op de natoets dan op de voortoets wordt aangenomen. Toegevoegde waarde en tekortkomingen van het onderzoek worden besproken. Er worden aanbevelingen gedaan voor vervolgonderzoek. Daarin zou nog duidelijker de waarde van de verduntool voor het onderwijs naar voren kunnen komen wanneer een onderzoek met een langduriger interventie zou worden uitgevoerd. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 446547 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Effecten van oefenen met proportioneel rekenen in een gesimuleerde beroepscontext op het mbo | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Hybride computertool | |
dc.subject.keywords | simulatie | |
dc.subject.keywords | proportioneel rekenen | |
dc.subject.keywords | mbo. | |
dc.subject.courseuu | Onderwijskundig ontwerp en advisering | |