Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBakker, A
dc.contributor.authorVries, T.P.P. de
dc.date.accessioned2013-11-06T18:01:04Z
dc.date.available2013-11-06
dc.date.available2013-11-06T18:01:04Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15304
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt een door het Freudenthal Instituut ontwikkeld educatief computerinstrument, de verduntool, in een quasi-experiment onderzocht op mbo-opleidingen. De verduntool wordt gebruikt door leerlingen uit de experimentele groep. Een controlegroep krijgt les over verdunningen zonder de verduntool. Beide groepen worden getest voorafgaand en na de les. De hypothese dat de experimentele groep een significant hogere score heeft op de natoets dan op de voortoets wordt aangenomen. Toegevoegde waarde en tekortkomingen van het onderzoek worden besproken. Er worden aanbevelingen gedaan voor vervolgonderzoek. Daarin zou nog duidelijker de waarde van de verduntool voor het onderwijs naar voren kunnen komen wanneer een onderzoek met een langduriger interventie zou worden uitgevoerd.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent446547 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEffecten van oefenen met proportioneel rekenen in een gesimuleerde beroepscontext op het mbo
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsHybride computertool
dc.subject.keywordssimulatie
dc.subject.keywordsproportioneel rekenen
dc.subject.keywordsmbo.
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record