View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Don't Tell Them, Show Them!

        Thumbnail
        View/Open
        Mayke Pels - 3509680 - Eindwerkstuk deffinitief.pdf (334.0Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Pels, M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Een onderzoek naar de mat waarin animatie een toevoeging is op live-action bij het vertellen van een verhaal over innerlijke werkelijkheden. De keuze voor animatie in de ANIMATED MINDS tegenover live-action als representatievorm in de JE ZAL HET MAAR HEBBEN, beide documentaireseries over innerlijke problemen zoals anorexia, depressies en autisme, roept vragen op. Waarom is voor de vertellingen van sterk vergelijkbare verhalen over de menselijke psyche enerzijds voor animatie en anderzijds voor live-action gekozen? Hoe verschillen de verhalen van elkaar? Waar liggen de sterke en zwakke punten van de representaties en hoe kan de werkelijkheid het dichts worden benaderd? Met een vergelijking tussen deze twee series die inhoudelijk overeenkomen, maar in vorm en stijl sterk van elkaar verschillen, kunnen deze vragen over representatie worden beantwoord. Onderzocht is in hoeverre het gebruik van animatie in ANIMATED MINDS bijdraagt aan het vertellen van een verhaal over de werkelijkheid, die een toevoeging is aan het verhaal in live-actionbeelden in JE ZAL HET MAAR HEBBEN.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14779
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo