dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Lehmann, Ann-Sophie | |
dc.contributor.author | Pels, M. | |
dc.date.accessioned | 2012-08-23T17:00:48Z | |
dc.date.available | 2012-08-23 | |
dc.date.available | 2012-08-23T17:00:48Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14779 | |
dc.description.abstract | Een onderzoek naar de mat waarin animatie een toevoeging is op live-action bij het vertellen van een verhaal over innerlijke werkelijkheden.
De keuze voor animatie in de ANIMATED MINDS tegenover live-action als representatievorm in de JE ZAL HET MAAR HEBBEN, beide documentaireseries over innerlijke problemen zoals anorexia, depressies en autisme, roept vragen op. Waarom is voor de vertellingen van sterk vergelijkbare verhalen over de menselijke psyche enerzijds voor animatie en anderzijds voor live-action gekozen? Hoe verschillen de verhalen van elkaar? Waar liggen de sterke en zwakke punten van de representaties en hoe kan de werkelijkheid het dichts worden benaderd? Met een vergelijking tussen deze twee series die inhoudelijk overeenkomen, maar in vorm en stijl sterk van elkaar verschillen, kunnen deze vragen over representatie worden beantwoord. Onderzocht is in hoeverre het gebruik van animatie in ANIMATED MINDS bijdraagt aan het vertellen van een verhaal over de werkelijkheid, die een toevoeging is aan het verhaal in live-actionbeelden in JE ZAL HET MAAR HEBBEN. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 342077 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Don't Tell Them, Show Them! | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Animatie, geanimeerde documentaire, documentaire, live-action, representatieproblematiek, werkelijkheid, construct, Animated Minds, Je Zal Het Maar Hebben | |
dc.subject.courseuu | Taal- en cultuurstudies | |