View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        10" Ssstt, Structureel Stillezen in het Vreemde Talenonderwijs

        Thumbnail
        View/Open
        10sssttt, Structureel Stillezen in het Vreemde Talenonderwijs.pdf (205.4Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Bett, F.M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Leerlingen tijdens de les laten lezen heeft veel zin. Dat blijkt uit de literatuurstudie die ik heb gedaan en uit de praktijkervaring van zowel mijzelf als van de docenten die ik heb bevraagd in het kader van dit onderzoek. Deze docenten laten hun leerlingen structureel, dus iedere les, stil lezen. In de meeste gevallen tien minuten aan het begin van de les. In de literatuur die ik bestudeerd heb, blijkt lezen een van de meest effectieve manieren te zijn om een vreemde taal aan te leren. In dit artikel ga ik in op de vraag welke didactische manieren er zijn om deze tien minuten vorm te geven, zodat het concept een meerwaarde krijgt anders dan de leerlingen stil en geconcentreerd te laten lezen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14700
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo