Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRentrop-Weij, J.S.
dc.contributor.authorBett, F.M.
dc.date.accessioned2012-08-22T17:01:19Z
dc.date.available2012-08-22
dc.date.available2012-08-22T17:01:19Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14700
dc.description.abstractLeerlingen tijdens de les laten lezen heeft veel zin. Dat blijkt uit de literatuurstudie die ik heb gedaan en uit de praktijkervaring van zowel mijzelf als van de docenten die ik heb bevraagd in het kader van dit onderzoek. Deze docenten laten hun leerlingen structureel, dus iedere les, stil lezen. In de meeste gevallen tien minuten aan het begin van de les. In de literatuur die ik bestudeerd heb, blijkt lezen een van de meest effectieve manieren te zijn om een vreemde taal aan te leren. In dit artikel ga ik in op de vraag welke didactische manieren er zijn om deze tien minuten vorm te geven, zodat het concept een meerwaarde krijgt anders dan de leerlingen stil en geconcentreerd te laten lezen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent210391 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title10" Ssstt, Structureel Stillezen in het Vreemde Talenonderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordslezen, vreemde, taalonderwijs, structureel, stillezen, stilent, reading, ssr
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Engels


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record