Feedback op toetsvorm. Praktijkgericht onderzoek.
Publication date
2013Author
Velde, G. van der
Veen, M.G. van der
Vrijberghe de Coningh Veldhoen, J.D.C. van
Slegers, A.M.
Koers, A.L.
Peters, C.
Setz, W.A.
Pluijgers, C.M.
Metadata
Show full item recordSummary
In dit onderzoek is onderzocht op welke manieren en niveaus feedback wordt gegeven op verschillende toetsvormen, namelijk toetsen, presentaties, profielwerkstukken en toetsen waarmee schrijfvaardigheid wordt gemeten. Dit is gebeurd aan de hand van de theorie van Hattie & Timperley (2007). Het verslag is als volgt opgebouwd. Er zijn vier deelstudies uitgevoerd die elk een andere toetsvorm belichten: testen, presentaties, profielwerkstukken en schrijfvaardigheidtoetsen. Deze indeling is binnen het verslag gehandhaafd. Het verslag vangt aan met een gemeenschappelijke inleiding en besluit met een overkoepelende conclusie.