View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Welkom in Neverland: leren van een wereld vol verhalen

        Thumbnail
        View/Open
        M.K. Etten - Masterscriptie Communicatiestudies.doc (991Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Etten, M.K.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In Nederland zijn er meerdere narratieve therapieën voor autistische kinderen. Er is tot nu toe veel onderzoek gedaan naar het gebruik van populaire narratieve methoden als Social Stories en video modeling. In mindere mate focusten deze onderzoeken zich op de invloed die deze therapieën kunnen hebben op de sociaal-communicatieve vaardigheden van kinderen met autisme tijdens vriendschap en spel. Het is tijd om de empirische evidentie die er tot nu toe wel is, eens tegen het licht te houden. Wat zeggen deze onderzoeken en welke conclusies kunnen we daaruit trekken? Dit literatuuronderzoek kan mogelijk nieuw licht werpen op de effectiviteit van de narratieve therapieën Social Stories en video modeling voor autistische kinderen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14498
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo