Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBerkum, J.J.A. van
dc.contributor.authorEtten, M.K.
dc.date.accessioned2013-09-05T17:01:40Z
dc.date.available2013-09-05
dc.date.available2013-09-05T17:01:40Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14498
dc.description.abstractIn Nederland zijn er meerdere narratieve therapieën voor autistische kinderen. Er is tot nu toe veel onderzoek gedaan naar het gebruik van populaire narratieve methoden als Social Stories en video modeling. In mindere mate focusten deze onderzoeken zich op de invloed die deze therapieën kunnen hebben op de sociaal-communicatieve vaardigheden van kinderen met autisme tijdens vriendschap en spel. Het is tijd om de empirische evidentie die er tot nu toe wel is, eens tegen het licht te houden. Wat zeggen deze onderzoeken en welke conclusies kunnen we daaruit trekken? Dit literatuuronderzoek kan mogelijk nieuw licht werpen op de effectiviteit van de narratieve therapieën Social Stories en video modeling voor autistische kinderen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1014784 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleWelkom in Neverland: leren van een wereld vol verhalen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsnarrativiteit, narratieven, verhalen, therapie, kinderen, autisme, Theory of Mind, sociale vaardigheden, communicatieve vaardigheden, Social Stories, video modeling
dc.subject.courseuuCommunicatiestudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record