View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Dichter bij huis… Praktijkgericht onderzoek naar Cultuur-historische omgeving en motivatie in het geschiedenisonderwijs

        Thumbnail
        View/Open
        Dichter bij huis.pdf (298.6Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Vuurens, S.J.
        Dorr, B.D.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In kerndoel 40 van het geschiedeniscurriculum voor het geschiedenisonderwijs in de onderbouw wordt gesteld dat;De leerling leert historische bronnen te gebruiken om zich een beeld van een tijdvak te vormen of antwoorden te vinden op vragen, en hij leert daarbij ook de eigen cultuur-­‐historische omgeving te betrekken. Dit onderzoek geeft een definitie van de cultuur-historische omgeving. Daarnaast is onder 156 leerlingen onderzoek gedaan naar de motivatie die het gebruik van de cultuur-historische omgeving oplevert in de les. De verrassende resultaten zijn niet alleen voor het geschiedenisonderwijs interessant.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14189
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo