Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorTuithof, J.I.G.M.
dc.contributor.authorVuurens, S.J.
dc.contributor.authorDorr, B.D.
dc.date.accessioned2012-08-20T17:01:11Z
dc.date.available2012-08-20
dc.date.available2012-08-20T17:01:11Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14189
dc.description.abstractIn kerndoel 40 van het geschiedeniscurriculum voor het geschiedenisonderwijs in de onderbouw wordt gesteld dat;De leerling leert historische bronnen te gebruiken om zich een beeld van een tijdvak te vormen of antwoorden te vinden op vragen, en hij leert daarbij ook de eigen cultuur-­‐historische omgeving te betrekken. Dit onderzoek geeft een definitie van de cultuur-historische omgeving. Daarnaast is onder 156 leerlingen onderzoek gedaan naar de motivatie die het gebruik van de cultuur-historische omgeving oplevert in de les. De verrassende resultaten zijn niet alleen voor het geschiedenisonderwijs interessant.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent305850 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDichter bij huis… Praktijkgericht onderzoek naar Cultuur-historische omgeving en motivatie in het geschiedenisonderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordscultuur-historische omgeving, onderbouw, geschiedenisonderwijs, motivatie
dc.subject.courseuuLeraar VHO Geschiedenis en Staatsinrichting


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record