dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Tuithof, J.I.G.M. | |
dc.contributor.author | Vuurens, S.J. | |
dc.contributor.author | Dorr, B.D. | |
dc.date.accessioned | 2012-08-20T17:01:11Z | |
dc.date.available | 2012-08-20 | |
dc.date.available | 2012-08-20T17:01:11Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14189 | |
dc.description.abstract | In kerndoel 40 van het geschiedeniscurriculum voor het geschiedenisonderwijs in de onderbouw wordt gesteld dat;De leerling leert historische bronnen te gebruiken om zich een beeld van een tijdvak te vormen of antwoorden te vinden op vragen, en hij leert daarbij ook de eigen cultuur-‐historische omgeving te betrekken.
Dit onderzoek geeft een definitie van de cultuur-historische omgeving. Daarnaast is onder 156 leerlingen onderzoek gedaan naar de motivatie die het gebruik van de cultuur-historische omgeving oplevert in de les. De verrassende resultaten zijn niet alleen voor het geschiedenisonderwijs interessant. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 305850 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Dichter bij huis… Praktijkgericht onderzoek naar Cultuur-historische omgeving en motivatie in het geschiedenisonderwijs | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | cultuur-historische omgeving, onderbouw, geschiedenisonderwijs, motivatie | |
dc.subject.courseuu | Leraar VHO Geschiedenis en Staatsinrichting | |