View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De online belevingswereld van leerlingen De vermeende ‘net-generatie’ en haar kenmerkende eigenschappen

        Thumbnail
        View/Open
        Artikel PGO J.W. van Dijk.pdf (171.5Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Dijk, J.W. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        John Dewey spoorde al aan het begin van de 20e eeuw docenten aan om de individuele ervaringen van de leerling als uitgangspunt te nemen bij het vormgeven van leerervaringen op school. Anno 2013 lijkt dit ook in te houden dat docenten online leerervaringen moeten stimuleren; jongeren zijn immers ‘Digital Natives’, ze leven vooral online. Het is echter de vraag of het mogelijk is om de belevingswereld van leerlingen op deze wijze te typeren. In dit praktijkgericht onderzoek wordt gezocht naar de manier waarop leerlingen hun online ervaringen zelf typeren. De resultaten laten zien dat Dewey’s oproep nog steeds relevant is.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14052
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo