Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMeijer, P.C.
dc.contributor.authorDijk, J.W. van
dc.date.accessioned2013-08-15T17:01:44Z
dc.date.available2013-08-15
dc.date.available2013-08-15T17:01:44Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14052
dc.description.abstractJohn Dewey spoorde al aan het begin van de 20e eeuw docenten aan om de individuele ervaringen van de leerling als uitgangspunt te nemen bij het vormgeven van leerervaringen op school. Anno 2013 lijkt dit ook in te houden dat docenten online leerervaringen moeten stimuleren; jongeren zijn immers ‘Digital Natives’, ze leven vooral online. Het is echter de vraag of het mogelijk is om de belevingswereld van leerlingen op deze wijze te typeren. In dit praktijkgericht onderzoek wordt gezocht naar de manier waarop leerlingen hun online ervaringen zelf typeren. De resultaten laten zien dat Dewey’s oproep nog steeds relevant is.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent175693 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe online belevingswereld van leerlingen De vermeende ‘net-generatie’ en haar kenmerkende eigenschappen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuLeraar VHO Godsdienst/Levensbeschouwing


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record