dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Meijer, P.C. | |
dc.contributor.author | Dijk, J.W. van | |
dc.date.accessioned | 2013-08-15T17:01:44Z | |
dc.date.available | 2013-08-15 | |
dc.date.available | 2013-08-15T17:01:44Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14052 | |
dc.description.abstract | John Dewey spoorde al aan het begin van de 20e eeuw docenten aan om de individuele ervaringen van de leerling als uitgangspunt te nemen bij het vormgeven van leerervaringen op school. Anno 2013 lijkt dit ook in te houden dat docenten online leerervaringen moeten stimuleren; jongeren zijn immers ‘Digital Natives’, ze leven vooral online. Het is echter de vraag of het mogelijk is om de belevingswereld van leerlingen op deze wijze te typeren. In dit praktijkgericht onderzoek wordt gezocht naar de manier waarop leerlingen hun online ervaringen zelf typeren. De resultaten laten zien dat Dewey’s oproep nog steeds relevant is. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 175693 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De online belevingswereld van leerlingen
De vermeende ‘net-generatie’ en haar kenmerkende eigenschappen | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Leraar VHO Godsdienst/Levensbeschouwing | |