View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Motivaties van docenten MVT om zelfgemaakt lesmateriaal uit te wisselen

        Thumbnail
        View/Open
        PGO Motivaties van docenten MVT om zelfgemaakt lesmateriaal uit te wisselen.pdf (974.7Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Hommel, M.P.
        Schönherr, L.E.R.
        Duijf, A.F.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Wordt er genoeg materiaal uitgewisseld tussen docenten? Volgens de opleiding gebeurd het te weinig, wij als jonge docenten merken dat we wel veel uitwisselen. Hoe zit het precies? Er zijn verschillende motivaties om materiaal wel of niet uit te wisselen. In hoeverre kan de mate van uitwisseling van zelfgemaakt lesmateriaal verklaard worden door de motivatie(s) van MVT docenten? Het antwoord op deze vraag is onderzocht aan de hand van een online vragenlijst die verstuurd is naar docenten MVT op 5 verschillende scholen in het land. De verwachting is dat er verschil is tussen vakgroepen waarbij grote vakgroepen meer delen dan kleine vakgroepen. Deze hypothese is na dit onderzoek niet te bevestigen. De andere twee hypothesen zijn wel te bevestigen. De motivaties die een docent aandraagt om wel of niet uit te wisselen lopen inderdaad uiteen. Daarnaast wordt ook duidelijk dat er meer gedeeld wordt met bekende dan met onbekende collega's. Om uitwisseling van materiaal te ondersteunen is het belangrijk een overzichtelijke database te hebben (online of binnenschool) en dat het uitwisselen positief aangemoedigd wordt door bijvoorbeeld een schoolleiding. gezien de meeste motivaties van docenten van intrinsieke aard zijn.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13841
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo