View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Het functioneringsgesprek: een ondergeschoven kindje?

        Thumbnail
        View/Open
        Het functioneringsgesprek- een ondergeschoven kindje.pdf (4.456Mb)
        Publication date
        2013
        Author
        Bruin, M.K. de
        Deelen, W.M. van
        Leever, F.I.C.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        De kwaliteit van het onderwijs staat hoog op de politieke agenda. Een ‘goed en effectief HRM-beleid’ is hiervoor één van de voorwaarden. Onder HRM-beleid vallen onder meer functioneringsgesprekken, maar de frequentie van en tevredenheid over deze gesprekken zijn in de onderwijssector niet erg hoog. Op de scholen waar wij werken hebben we onderzocht wat de perceptie is van docenten en teamleiders ten aanzien van deze functioneringsgesprekken. Kunnen functioneringsgesprekken de kwaliteit van onderwijs verhogen? Wat is het belang van deze gesprekken? En waarom wordt er in deze gesprekken nooit of zelden gesproken over het salaris? Deze en andere vragen komen in dit praktijkgericht onderzoek aan bod.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13674
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo