View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Opvattingen van docenten over samenwerkend leren

        Thumbnail
        View/Open
        Bijlage 1 Methode.pdf (70.70Kb)
        Bijlage 2 Resultaten enquete.pdf (70.57Kb)
        Bijlage 3 Interviewverslagen.pdf (115.0Kb)
        Opvattingen van docenten over samenwerkend leren.pdf (248.9Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Haanschoten, E.
        Haagen, A.F. van der
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In het kader van onze opleiding tot eerstegraads docent hebben wij een praktijkgericht onderzoek uitgevoerd op twee scholen voor voortgezet hoger onderwijs. Op deze scholen hebben wij onderzocht wat opvattingen van docenten moderne vreemde talen zijn met betrekking tot samenwerkend leren. Hiernaar waren wij nieuwsgierig omdat wij in de opleiding herhaaldelijk werden gewezen op het nut van samenwerkend leren, maar in de lespraktijk een zekere terughoudendheid bij de inzet ervan meenden te bespeuren. Met het oog op onze eigen lespraktijk vonden wij het belangrijk te weten te komen wat voor docenten de factoren zijn die een rol spelen om al dan niet voor samenwerkend leren te kiezen. Ook voor de scholen leek het ons relevant te weten te komen of docenten het nut van samenwerkend leren zien en welke factoren hen belemmeren of juist stimuleren om er gebruik van te maken. Ten slotte wilden wij onderzoeken hoe de door ons bestudeerde theorie over samenwerkend leren zich verhoudt tot de praktijk.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13586
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo