View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Samenwerkend leren: overrated? De invloed van type didactiek op woordenschatverwerving

        Thumbnail
        View/Open
        PGO-artikel Versie 7 Denise, Antonella en Sigrid.doc (296Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Klinkhamer, A.G.C.
        Mersch, S.N. van der
        Pouw, D.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Tegenwoordig is het meestal zo dat leerlingen woordjes individueel thuis leren en er in de les verder weinig of gaan aandacht aan wordt besteed. Wat is het leerrendement als je woordjes niet thuis laat leren maar aanbiedt in de les middels taken waarbij samenwerkend geleerd moet worden? Als toekomstige vreemdetalendocenten zijn wij geïnteresseerd in of samenwerkend leren hierbij als handvat kan dienen en effectiever is dan zelfstandig leren en hoe je als docent zo efficiënt mogelijk woordjes aanbiedt/laat leren. Resultaten van dit onderzoek zouden kunnen dienen als handreiking voor praktiserende vreemdetalendocenten en mogelijk inspireren bij het maken van lesontwerpen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13585
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo