Samenwerkend leren: overrated? De invloed van type didactiek op woordenschatverwerving
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Meijer, E.R. | |
dc.contributor.author | Klinkhamer, A.G.C. | |
dc.contributor.author | Mersch, S.N. van der | |
dc.contributor.author | Pouw, D. | |
dc.date.accessioned | 2013-07-29T17:02:32Z | |
dc.date.available | 2013-07-29 | |
dc.date.available | 2013-07-29T17:02:32Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13585 | |
dc.description.abstract | Tegenwoordig is het meestal zo dat leerlingen woordjes individueel thuis leren en er in de les verder weinig of gaan aandacht aan wordt besteed. Wat is het leerrendement als je woordjes niet thuis laat leren maar aanbiedt in de les middels taken waarbij samenwerkend geleerd moet worden? Als toekomstige vreemdetalendocenten zijn wij geïnteresseerd in of samenwerkend leren hierbij als handvat kan dienen en effectiever is dan zelfstandig leren en hoe je als docent zo efficiënt mogelijk woordjes aanbiedt/laat leren. Resultaten van dit onderzoek zouden kunnen dienen als handreiking voor praktiserende vreemdetalendocenten en mogelijk inspireren bij het maken van lesontwerpen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 303104 bytes | |
dc.format.mimetype | application/msword | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Samenwerkend leren: overrated? De invloed van type didactiek op woordenschatverwerving | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Vocabulaire, leren, samenwerkend leren, zelfstandig leren, rijke taken, vreemde talen, vreemdetalendocenten, PGO, onderzoek, woordjes, leerrendement, lesontwerp, Frans, Engels | |
dc.subject.courseuu | Engelse taal en cultuur: educatie en communicatie |