View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Filosofie of filosoferen op het rooster? Over de invulling en toegevoegde waarde van het vak filosofie

        Thumbnail
        View/Open
        PGO - Definitieve artikel - Filosofie of filosoferen op het rooster - Over de invulling en toegevoegde waarde van het vak filosofie.pdf (315.7Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Kusters, F.I.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Steeds meer scholen hebben het vak filosofie op het rooster. Ogenschijnlijk een vreemd vak voor veel leerlingen, ouders en niet te vergeten ook veel docenten. Want wat is dat eigenlijk filosofie? Wat doe je dan, als je deze lessen volgt? En, misschien nog wel belangrijker, waarom doe je dat eigenlijk? Ik denk dat er een onderscheid is tussen ‘filosofie’ en ‘filosoferen’. Een onderscheid die gevolgen heeft voor de onderwijspraktijk. Niet alleen voor het vak filosofie in de bovenbouw van het middelbaar onderwijs, ook omdat het filosoferen in de onderbouw (en basisonderwijs) aangeboden zou moeten worden, alle docenten (niet alleen docenten filosofie) baat hebben bij het leren filosoferen en het leren filosoferen van toegevoegde waarde is voor ons hele onderwijs!
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13556
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo