Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWessels, J.A.
dc.contributor.authorKusters, F.I.
dc.date.accessioned2012-08-16T17:02:02Z
dc.date.available2012-08-16
dc.date.available2012-08-16T17:02:02Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13556
dc.description.abstractSteeds meer scholen hebben het vak filosofie op het rooster. Ogenschijnlijk een vreemd vak voor veel leerlingen, ouders en niet te vergeten ook veel docenten. Want wat is dat eigenlijk filosofie? Wat doe je dan, als je deze lessen volgt? En, misschien nog wel belangrijker, waarom doe je dat eigenlijk? Ik denk dat er een onderscheid is tussen ‘filosofie’ en ‘filosoferen’. Een onderscheid die gevolgen heeft voor de onderwijspraktijk. Niet alleen voor het vak filosofie in de bovenbouw van het middelbaar onderwijs, ook omdat het filosoferen in de onderbouw (en basisonderwijs) aangeboden zou moeten worden, alle docenten (niet alleen docenten filosofie) baat hebben bij het leren filosoferen en het leren filosoferen van toegevoegde waarde is voor ons hele onderwijs!
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent323344 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleFilosofie of filosoferen op het rooster? Over de invulling en toegevoegde waarde van het vak filosofie
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsFilosofie, filosoferen, onderwijs, leren, toegevoegde waarde, docenten, opleiding, rooster
dc.subject.courseuuWijsbegeerte: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record