View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Het Kennen en Leren Kennen van Adolescenten @Twitch

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Koenders, TBA-8717222 en Lourens, AM-5990742.pdf (345.5Kb)
        Publication date
        2021
        Author
        Koenders, T.B.A.
        Lourens, A.M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek staat de vraag centraal hoe het volgen van Nederlandse game-Twitchers bijdraagt aan het socialisatieproces van de adolescente viewer, die actief zijn binnen de community. Specifiek is er gekeken naar twee verschillende game-Twitchers, namelijk DutchGirl1997 en OnlyEmmaa. Om antwoord te vinden op deze onderzoeksvraag zijn er 6 streams van 2 uur geanalyseerd en geobserveerd en is er in gesprek gegaan met 5 kijkers van de verschillende communities. Het voornaamste resultaat is dat bij viewers van Dutchgirl1997 een mogelijkheid tot socialisatie is door de discussies die tijdens de streams werden gevoerd tussen de streamer en de moderator. Bij OnlyEmmaaa komt het socialisatieproces vooral op gang door het delen van persoonlijke verhalen en het krijgen van positieve stimuli en praktische handvatten. Uit het onderzoek blijkt hoe het volgen van Nederlandse game-Twitchers bijdraagt aan het socialisatieproces van de adolescente viewer. Deze uitkomsten zijn relevant, omdat ze inzicht geven in het socialisatieproces van de adolescent binnen een online community en de rol die networked publics daarin heeft.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/1351
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo