Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVermeire, Z.
dc.contributor.authorKoenders, T.B.A.
dc.contributor.authorLourens, A.M.
dc.date.accessioned2021-09-08T18:01:38Z
dc.date.available2021-09-08T18:01:38Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/1351
dc.description.abstractIn dit onderzoek staat de vraag centraal hoe het volgen van Nederlandse game-Twitchers bijdraagt aan het socialisatieproces van de adolescente viewer, die actief zijn binnen de community. Specifiek is er gekeken naar twee verschillende game-Twitchers, namelijk DutchGirl1997 en OnlyEmmaa. Om antwoord te vinden op deze onderzoeksvraag zijn er 6 streams van 2 uur geanalyseerd en geobserveerd en is er in gesprek gegaan met 5 kijkers van de verschillende communities. Het voornaamste resultaat is dat bij viewers van Dutchgirl1997 een mogelijkheid tot socialisatie is door de discussies die tijdens de streams werden gevoerd tussen de streamer en de moderator. Bij OnlyEmmaaa komt het socialisatieproces vooral op gang door het delen van persoonlijke verhalen en het krijgen van positieve stimuli en praktische handvatten. Uit het onderzoek blijkt hoe het volgen van Nederlandse game-Twitchers bijdraagt aan het socialisatieproces van de adolescente viewer. Deze uitkomsten zijn relevant, omdat ze inzicht geven in het socialisatieproces van de adolescent binnen een online community en de rol die networked publics daarin heeft.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent353863
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet Kennen en Leren Kennen van Adolescenten @Twitch
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsTwitch; socialiseren; socialisatieproces; adolescenten; Online media platform; online community;
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record