View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Kan schrijfvaardigheid betrouwbaar gemeten worden? Een onderzoek naar de toepassingsmogelijkheden van schaalbeoordeling in het basisonderwijs.

        Thumbnail
        View/Open
        SCRIPTIE (eindversie).pdf (893.2Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Rooijen, C. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het beoordelen van schrijfvaardigheid in het basisonderwijs vormt een problematische kwestie: verschillende beoordelaars zijn het vaak sterk oneens over de kwaliteit van schrijfopdrachten. Een mogelijke oplossing voor dit probleem is de schaalbeoordelingsmethode. Uit voorgaand onderzoek is gebleken dat gebruik van deze methode een hogere beoordelaarsovereenstemming bewerkstelligt. De methode is echter nog niet grootschalig inzetbaar omdat het opstellen van een beoordelingsschaal te arbeidsintensief is. In dit onderzoek werd getest of een enkele schaal breder inzetbaar is. De resultaten suggereren dat dezelfde beoordelingsschaal bij de beoordeling van verschillende opdrachten te gebruiken is. Meer onderzoek is nodig om de grenzen van deze generalisering te definiëren.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13302
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo