Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBouwer, I.R.
dc.contributor.authorRooijen, C. van
dc.date.accessioned2013-07-23T17:01:13Z
dc.date.available2013-07-23
dc.date.available2013-07-23T17:01:13Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13302
dc.description.abstractHet beoordelen van schrijfvaardigheid in het basisonderwijs vormt een problematische kwestie: verschillende beoordelaars zijn het vaak sterk oneens over de kwaliteit van schrijfopdrachten. Een mogelijke oplossing voor dit probleem is de schaalbeoordelingsmethode. Uit voorgaand onderzoek is gebleken dat gebruik van deze methode een hogere beoordelaarsovereenstemming bewerkstelligt. De methode is echter nog niet grootschalig inzetbaar omdat het opstellen van een beoordelingsschaal te arbeidsintensief is. In dit onderzoek werd getest of een enkele schaal breder inzetbaar is. De resultaten suggereren dat dezelfde beoordelingsschaal bij de beoordeling van verschillende opdrachten te gebruiken is. Meer onderzoek is nodig om de grenzen van deze generalisering te definiëren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent914645 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleKan schrijfvaardigheid betrouwbaar gemeten worden? Een onderzoek naar de toepassingsmogelijkheden van schaalbeoordeling in het basisonderwijs.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsschrijfvaardigheid
dc.subject.keywordsbeoordelingsschaal
dc.subject.keywordsschaalbeoordeling
dc.subject.keywordsbeoordelingsmethode
dc.subject.keywordsbeoordelaarsovereenstemming
dc.subject.keywordsinterbeoordelaarsbetrouwbaarheid
dc.subject.keywordsbasisonderwijs
dc.subject.keywordsankerteksten
dc.subject.courseuuNederlandse taal en cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record