View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Autonomie in de bovenbouw. Autonomie door zelfreflectie in de bovenbouw havo en vwo.

        Thumbnail
        View/Open
        PGO artikel 27 juni-def.pdf (584.5Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Opijnen, A. van
        Lion, M.J.S.
        Rhebergen, M.E.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Dit onderzoek richt zich op het vergroten van de perceptie van autonomie van leerlingen in de bovenbouw. Autonomie is naast competentie en relatie een basisbehoefte om gemotiveerd te kunnen leren (Stevens, 2004). Uit literatuur blijkt dat door op het leerproces te reflecteren de perceptie van autonomie kan worden vergroot. Met een eigen ontworpen cirkel van zelfreflectie gebaseerd op het reflectiemodel van Korthagen (1983) onderzochten wij wat het effect van reflecteren op het eigen leerproces is op de perceptie van autonomie van de bovenbouwleerling havo en vwo. Uit de resultaten blijkt dat de perceptie van autonomie na vier weken van zelfreflectie is verhoogd.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13253
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo