Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKoster, B.
dc.contributor.advisorMelief, K.
dc.contributor.authorOpijnen, A. van
dc.contributor.authorLion, M.J.S.
dc.contributor.authorRhebergen, M.E.
dc.date.accessioned2013-07-15T17:01:03Z
dc.date.available2013-07-15
dc.date.available2013-07-15T17:01:03Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13253
dc.description.abstractDit onderzoek richt zich op het vergroten van de perceptie van autonomie van leerlingen in de bovenbouw. Autonomie is naast competentie en relatie een basisbehoefte om gemotiveerd te kunnen leren (Stevens, 2004). Uit literatuur blijkt dat door op het leerproces te reflecteren de perceptie van autonomie kan worden vergroot. Met een eigen ontworpen cirkel van zelfreflectie gebaseerd op het reflectiemodel van Korthagen (1983) onderzochten wij wat het effect van reflecteren op het eigen leerproces is op de perceptie van autonomie van de bovenbouwleerling havo en vwo. Uit de resultaten blijkt dat de perceptie van autonomie na vier weken van zelfreflectie is verhoogd.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent598581 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleAutonomie in de bovenbouw. Autonomie door zelfreflectie in de bovenbouw havo en vwo.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsautonomie
dc.subject.keywordszelfreflectie
dc.subject.keywordsmotivatie
dc.subject.keywordshavo
dc.subject.keywordsvwo
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Nederlands


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record