dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Koster, B. | |
dc.contributor.advisor | Melief, K. | |
dc.contributor.author | Opijnen, A. van | |
dc.contributor.author | Lion, M.J.S. | |
dc.contributor.author | Rhebergen, M.E. | |
dc.date.accessioned | 2013-07-15T17:01:03Z | |
dc.date.available | 2013-07-15 | |
dc.date.available | 2013-07-15T17:01:03Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13253 | |
dc.description.abstract | Dit onderzoek richt zich op het vergroten van de perceptie van autonomie van leerlingen in de bovenbouw. Autonomie is naast competentie en relatie een basisbehoefte om gemotiveerd te kunnen leren (Stevens, 2004). Uit literatuur blijkt dat door op het leerproces te reflecteren de perceptie van autonomie kan worden vergroot. Met een eigen ontworpen cirkel van zelfreflectie gebaseerd op het reflectiemodel van Korthagen (1983) onderzochten wij wat het effect van reflecteren op het eigen leerproces is op de perceptie van autonomie van de bovenbouwleerling havo en vwo. Uit de resultaten blijkt dat de perceptie van autonomie na vier weken van zelfreflectie is verhoogd. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 598581 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Autonomie in de bovenbouw. Autonomie door zelfreflectie in de bovenbouw havo en vwo. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | autonomie | |
dc.subject.keywords | zelfreflectie | |
dc.subject.keywords | motivatie | |
dc.subject.keywords | havo | |
dc.subject.keywords | vwo | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Nederlands | |