View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Join the Wolfpack! Hoe past Spotify binnen het concept participatiecultuur?

        Thumbnail
        View/Open
        Herkansing scriptie_Fleurvdeijk_3473112.pdf (276.5Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Eijk, F.J. van der
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit bacheloreindwerkstuk is gekeken naar de manier waarop Spotify past binnen het concept participatiecultuur. Allereerst is het concept gedefinieerd aan de hand van o.a. de wetenschappers Henry Jenkins en Mirko Tobias Schäfer. Vervolgens is er onderscheid gemaakt tussen verschillende niveaus waarop men participatie kan beschouwen, namelijk de niveaus van discours, technologie, sociaal gebruik en emotie. Na analyse van de software kan er gesteld worden dat de gebruiker bij Spotify een belangrijke en actieve rol krijgt toegeschreven, maar dat Spotify niet precies binnen het geformuleerde concept van participatiecultuur past. Op dit moment heeft Spotify sociale aspecten waardoor er mogelijkheden zijn voor participatie, maar er is geen sprake van een sociale software met een participatiecultuur.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12929
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo