Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorElferen, I.A.M. van
dc.contributor.authorEijk, F.J. van der
dc.date.accessioned2013-04-18T17:01:00Z
dc.date.available2013-04-18
dc.date.available2013-04-18T17:01:00Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12929
dc.description.abstractIn dit bacheloreindwerkstuk is gekeken naar de manier waarop Spotify past binnen het concept participatiecultuur. Allereerst is het concept gedefinieerd aan de hand van o.a. de wetenschappers Henry Jenkins en Mirko Tobias Schäfer. Vervolgens is er onderscheid gemaakt tussen verschillende niveaus waarop men participatie kan beschouwen, namelijk de niveaus van discours, technologie, sociaal gebruik en emotie. Na analyse van de software kan er gesteld worden dat de gebruiker bij Spotify een belangrijke en actieve rol krijgt toegeschreven, maar dat Spotify niet precies binnen het geformuleerde concept van participatiecultuur past. Op dit moment heeft Spotify sociale aspecten waardoor er mogelijkheden zijn voor participatie, maar er is geen sprake van een sociale software met een participatiecultuur.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent283177 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleJoin the Wolfpack! Hoe past Spotify binnen het concept participatiecultuur?
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsSpotify
dc.subject.keywordsparticipatiecultuur
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record