View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Beleidsmaker 2.0. Een onderzoek naar de manier waarop beleidsmaker van samenwerkingsverbanden jeugdzorg-onderwijs omgaan met de spanning tussen de beleidsmatige en professionele logica.

        Thumbnail
        View/Open
        Masterscriptie Publiek Management-2.pdf (766.5Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Vergunst, M.A.W.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In deze scriptie wordt onderzocht hoe beleidsmakers de samenwerkingsvraagstukken rondom zorg en onderwijs oppakken, en hoe zij hierbij omgaan met de spanning tussen beleid en uitvoering. Een eeuwenoud thema, maar één die vandaag de dag weer om nieuwe inzichten vraagt. Anno 2012, in een tijd waarin complexe maatschappelijke vraagstukken steeds meer in samenwerking tussen verschillende organisaties worden opgepakt, is ook een ander type beleidsmaker gewenst. Oude patronen zijn niet meer toereikend en innovatieve werkwijzen dienen zich aan: de beleidsmaker 2.0. In deze scriptie wordt op bescheiden wijze aan die inzichten gewerkt. Dit wordt gedaan door te onderzoeken op welke wijze beleidsmakers vandaag de dag omgaan met de spanning tussen de professionele en beleidsmatige logica.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12832
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo