View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Eerste Hulp Bij Tekstbegrip

        Thumbnail
        View/Open
        EindwerkstukJDK.pdf (654.1Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Klaver, J.G. de
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek is er gekeken naar de invloed van afbeeldingen en advance organizers op het tekstbegrip van acht- tot twaalfjarigen. Proefpersonen kregen twee narratieve teksten te lezen, waaraan een afbeelding, een advance organizer of geen visuele toevoeging was toegevoegd. Vervolgens is tekstbegrip aan de hand van retentionvragen op situatiemodelniveau gemeten. Hieruit bleek dat zowel het toevoegen van een afbeelding, als een advance organizer een positief effect had op het tekstbegrip van acht- tot twaalfjarigen. Daarnaast blijkt het toevoegen van een advance organizer een groter effect te hebben dan het toevoegen van een afbeelding.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12807
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo