Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorEvers-Vermeul, J.
dc.contributor.authorKlaver, J.G. de
dc.date.accessioned2013-03-21T18:01:25Z
dc.date.available2013-03-21
dc.date.available2013-03-21T18:01:25Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12807
dc.description.abstractIn dit onderzoek is er gekeken naar de invloed van afbeeldingen en advance organizers op het tekstbegrip van acht- tot twaalfjarigen. Proefpersonen kregen twee narratieve teksten te lezen, waaraan een afbeelding, een advance organizer of geen visuele toevoeging was toegevoegd. Vervolgens is tekstbegrip aan de hand van retentionvragen op situatiemodelniveau gemeten. Hieruit bleek dat zowel het toevoegen van een afbeelding, als een advance organizer een positief effect had op het tekstbegrip van acht- tot twaalfjarigen. Daarnaast blijkt het toevoegen van een advance organizer een groter effect te hebben dan het toevoegen van een afbeelding.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent669893 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEerste Hulp Bij Tekstbegrip
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record