View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Wie durft nu nog te zeggen dat hij het niet snapt? Een onderzoek naar het belang en de toepassing van verschillende vormen van mondelinge feedback in de klassensituatie

        Thumbnail
        View/Open
        PGO Alderliesten, Bolink, Juffer en Petit.pdf (998.4Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Petit, J.
        Juffer, J.M.
        Bolink, M.M.P.C.
        Alderliesten, R.B.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Op het Cals College in Nieuwegein is stretching een belangrijk thema: docenten en leerlingen worden uitgedaagd om eruit te halen wat erin zit. Een middel om stretching bij leerlingen te bereiken, is het geven van goede mondelinge feedback. Met ons onderzoek hebben wij het feedbackgedrag van de docenten op het Cals College gemeten: wat vinden ze belangrijk bij het geven van feedback en hoe handelen ze in de praktijk? Na een uitgebreide literatuurstudie hebben wij een vragenlijst verspreid onder de docenten van het Cals College, welke door 65 docenten is ingevuld. De uitkomsten van die vragenlijst hebben ons inzicht gegeven in het huidige feedbackgedrag van docenten op het Cals College en in hun ideeën over hoe feedback in het ideale geval gegeven zou moeten worden. Ons onderzoek toont aan dat het feedbackgedrag van docenten in de praktijk niet overeenkomt met het feedbackgedrag dat zij gewenst vinden, en dat de docenten weinig belang hechten aan zelfregulerende co-constructive feedback. Deze vorm van feedback staat in de literatuur juist hoog aangeschreven. In volgende jaren zal training over feedback dus toegespitst moeten worden op ideeën en handelen van docenten in juist deze vorm van feedback.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12645
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo