Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDam, H.J. van
dc.contributor.authorPetit, J.
dc.contributor.authorJuffer, J.M.
dc.contributor.authorBolink, M.M.P.C.
dc.contributor.authorAlderliesten, R.B.
dc.date.accessioned2012-08-14T17:02:43Z
dc.date.available2012-08-14
dc.date.available2012-08-14T17:02:43Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12645
dc.description.abstractOp het Cals College in Nieuwegein is stretching een belangrijk thema: docenten en leerlingen worden uitgedaagd om eruit te halen wat erin zit. Een middel om stretching bij leerlingen te bereiken, is het geven van goede mondelinge feedback. Met ons onderzoek hebben wij het feedbackgedrag van de docenten op het Cals College gemeten: wat vinden ze belangrijk bij het geven van feedback en hoe handelen ze in de praktijk? Na een uitgebreide literatuurstudie hebben wij een vragenlijst verspreid onder de docenten van het Cals College, welke door 65 docenten is ingevuld. De uitkomsten van die vragenlijst hebben ons inzicht gegeven in het huidige feedbackgedrag van docenten op het Cals College en in hun ideeën over hoe feedback in het ideale geval gegeven zou moeten worden. Ons onderzoek toont aan dat het feedbackgedrag van docenten in de praktijk niet overeenkomt met het feedbackgedrag dat zij gewenst vinden, en dat de docenten weinig belang hechten aan zelfregulerende co-constructive feedback. Deze vorm van feedback staat in de literatuur juist hoog aangeschreven. In volgende jaren zal training over feedback dus toegespitst moeten worden op ideeën en handelen van docenten in juist deze vorm van feedback.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1022377 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWie durft nu nog te zeggen dat hij het niet snapt? Een onderzoek naar het belang en de toepassing van verschillende vormen van mondelinge feedback in de klassensituatie
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsfeedback, co-constructive, zelfregulerend, klassensituatie, mondeling,
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Engels


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record