View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Ontwikkeling van de taal die nodig is om te redeneren over lijngrafiek bij tweetalige leerlingen tijdens taalgerichte rekenlessen

        Thumbnail
        View/Open
        BIJLAGE onderzoeksrapport Maggie Kuijpers.pdf (953.0Kb)
        Onderzoeksrapport Final Maggie Kuijpers.pdf (883.3Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Kuijpers, Maggie
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het belang van taal tijdens de wiskundeles is lange tijd onderschat. In Nederland is aandacht voor (vakspecifieke) taalontwikkeling bij uitstek geschikt voor niet-westerse allochtone leerlingen in het basisonderwijs. Smit en Van Eerde (2011) hebben een lessenserie ontwikkeld over lijngrafieken, waarbij extra aandacht wordt besteed aan taalontwikkeling door middel van scaffolding. Hierbij staat het praten en schrijven over de lijngrafieken centraal. In dit onderzoeksrapport wordt ingegaan op de leeropbrengst van deze lessen. Daarnaast wordt ingegaan op de manier waarop de taalontwikkeling van de leerlingen zich verhoudt tot de beoogde taalontwikkeling uit de lesbeschrijvingen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12571
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo