Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorEerde, Dr. H.A.A. van
dc.contributor.advisorSmit, J.
dc.contributor.authorKuijpers, Maggie
dc.date.accessioned2013-02-12T18:00:45Z
dc.date.available2013-02-12
dc.date.available2013-02-12T18:00:45Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12571
dc.description.abstractHet belang van taal tijdens de wiskundeles is lange tijd onderschat. In Nederland is aandacht voor (vakspecifieke) taalontwikkeling bij uitstek geschikt voor niet-westerse allochtone leerlingen in het basisonderwijs. Smit en Van Eerde (2011) hebben een lessenserie ontwikkeld over lijngrafieken, waarbij extra aandacht wordt besteed aan taalontwikkeling door middel van scaffolding. Hierbij staat het praten en schrijven over de lijngrafieken centraal. In dit onderzoeksrapport wordt ingegaan op de leeropbrengst van deze lessen. Daarnaast wordt ingegaan op de manier waarop de taalontwikkeling van de leerlingen zich verhoudt tot de beoogde taalontwikkeling uit de lesbeschrijvingen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent975946 bytes
dc.format.extent904581 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleOntwikkeling van de taal die nodig is om te redeneren over lijngrafiek bij tweetalige leerlingen tijdens taalgerichte rekenlessen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordstweetalige leerlingen, basisonderwijs, lijngrafieken, scaffolding, rekenwiskundeonderwijs
dc.subject.courseuuScience Education and Communication


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record