View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Waarom zou ik (niet) flippen?

        Thumbnail
        View/Open
        p_at_vw.pdf (864.9Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Geijn, R. van
        Salden, R.
        Beuving, C.P.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Dit artikel bespreekt de voor- en nadelen van het ‘omdraaien’ van drie lessenseries filosofie en maatschappijleer op drie verschillende middelbare scholen in Nederland. De drie onderzoekers pasten een zelfstudie toe op hun eigen lespraktijk. Drie weken lang ‘flipten’ zij hun eigen lessen. De eigen ervaringen en observaties en de feedback van de leerlingen zijn de bron van de bevindingen die in dit artikel gepresenteerd worden. Het belangrijkste punt dat de auteurs maken is dat de meerwaarde van een geflipte les afhangt van wat de docent met de lestijd doet. Daarbij vragen de onderzoekers zich af of zij als beginnend docenten de vaardigheden al bezitten om een succesvolle flip uit te voeren
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12549
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo