View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Leerlingen, Motivatie & Resultaat. Een complexe relatie nader verklaard.

        Thumbnail
        View/Open
        Artikel PGO - Leerlingen Motivatie & Resultaat - Vd Aa Gijsen Roozendaal - 29-1-2013.doc (267Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Gijsen, M.J.
        Aa, J.J. van der
        Roozendaal, M.N.H.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Docent: "Je hebt je toets niet zo goed gemaakt Mark! Hoe komt dat?" Mark: "Ja ik weet dat ik het wel kan maar de toets was de laatste dag van de toetsweek en ik had die dag ook al wiskunde. Sorry, maar wiskunde is toch wel belangrijker." Dit is een situatie die menig docent in praktijk zal herkennen. De motivatie die leerlingen hebben om een goed resultaat te behalen, lijkt soms wel een raadsel. In dit onderzoek worden de motivatieredenen van leerlingen met betrekking tot hun resultaat besproken aan de had van de volgende concepten: self-efficacy, control en attribution.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12532
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo