Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPraamsma, J.M.
dc.contributor.authorGijsen, M.J.
dc.contributor.authorAa, J.J. van der
dc.contributor.authorRoozendaal, M.N.H.
dc.date.accessioned2013-01-31T18:01:58Z
dc.date.available2013-01-31
dc.date.available2013-01-31T18:01:58Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12532
dc.description.abstractDocent: "Je hebt je toets niet zo goed gemaakt Mark! Hoe komt dat?" Mark: "Ja ik weet dat ik het wel kan maar de toets was de laatste dag van de toetsweek en ik had die dag ook al wiskunde. Sorry, maar wiskunde is toch wel belangrijker." Dit is een situatie die menig docent in praktijk zal herkennen. De motivatie die leerlingen hebben om een goed resultaat te behalen, lijkt soms wel een raadsel. In dit onderzoek worden de motivatieredenen van leerlingen met betrekking tot hun resultaat besproken aan de had van de volgende concepten: self-efficacy, control en attribution.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleLeerlingen, Motivatie & Resultaat. Een complexe relatie nader verklaard.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsleerling, motivatie, resultaat, self-efficacy, control, attribution, docent, praktijk, toets, vertrouwen, vermogen, stabiele factoren, instabiele factoren, relatie,
dc.subject.courseuuLeraar VHO Geschiedenis en Staatsinrichting


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record