dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Praamsma, J.M. | |
dc.contributor.author | Gijsen, M.J. | |
dc.contributor.author | Aa, J.J. van der | |
dc.contributor.author | Roozendaal, M.N.H. | |
dc.date.accessioned | 2013-01-31T18:01:58Z | |
dc.date.available | 2013-01-31 | |
dc.date.available | 2013-01-31T18:01:58Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12532 | |
dc.description.abstract | Docent: "Je hebt je toets niet zo goed gemaakt Mark! Hoe komt dat?"
Mark: "Ja ik weet dat ik het wel kan maar de toets was de laatste dag van de toetsweek en ik had die dag ook al wiskunde. Sorry, maar wiskunde is toch wel belangrijker."
Dit is een situatie die menig docent in praktijk zal herkennen. De motivatie die leerlingen hebben om een goed resultaat te behalen, lijkt soms wel een raadsel. In dit onderzoek worden de motivatieredenen van leerlingen met betrekking tot hun resultaat besproken aan de had van de volgende concepten: self-efficacy, control en attribution. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Leerlingen, Motivatie & Resultaat. Een complexe relatie nader verklaard. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | leerling, motivatie, resultaat, self-efficacy, control, attribution, docent, praktijk, toets, vertrouwen, vermogen, stabiele factoren, instabiele factoren, relatie, | |
dc.subject.courseuu | Leraar VHO Geschiedenis en Staatsinrichting | |