View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Het effect van het gebruik van een stappenplan en het hanteren van feedbackmogelijkheden op het leren van verbanden, bij conceptmapping

        Thumbnail
        View/Open
        PGO Conceptmapping.pdf (94.38Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Horssen, C.A. van
        Visser, M.
        Willemsen, R.H.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In het proefschrift van Lenie Kneppers (2007) werd bewijs getoond dat leerlingen tot betekenisvol leren kunnen komen door het maken van een conceptmap na instructie. Er is in de literatuur veel bewijs over het nut van conceptmapping, maar is weinig bekend over hoe deze vorm van betekenisvol leren het beste ingezet kan worden. Omdat conceptmapping naar ons idee de uitgelezen methode is om verbanden mee weer te geven, zijn wij op zoek gegaan naar praktische aanbevelingen bij het gebruik van conceptmaps om zo het leren van verbanden te verbeteren. In zes bovenbouwklassen economie zetten wij conceptmapping in en testen wij het effect van het gebruik van een stappenplan, en het hanteren van feedbackmogelijkheden op het leren van verbanden.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12514
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo