dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Suijker, Jolanda | |
dc.contributor.author | Horssen, C.A. van | |
dc.contributor.author | Visser, M. | |
dc.contributor.author | Willemsen, R.H. | |
dc.date.accessioned | 2013-01-30T18:00:42Z | |
dc.date.available | 2013-01-30 | |
dc.date.available | 2013-01-30T18:00:42Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12514 | |
dc.description.abstract | In het proefschrift van Lenie Kneppers (2007) werd bewijs getoond dat leerlingen tot betekenisvol leren kunnen komen door het maken van een conceptmap na instructie. Er is in de literatuur veel bewijs over het nut van conceptmapping, maar is weinig bekend over hoe deze vorm van betekenisvol leren het beste ingezet kan worden. Omdat conceptmapping naar ons idee de uitgelezen methode is om verbanden mee weer te geven, zijn wij op zoek gegaan naar praktische aanbevelingen bij het gebruik van conceptmaps om zo het leren van verbanden te verbeteren. In zes bovenbouwklassen economie zetten wij conceptmapping in en testen wij het effect van het gebruik van een stappenplan, en het hanteren van feedbackmogelijkheden op het leren van verbanden. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 96652 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Het effect van het gebruik van een stappenplan en het hanteren van feedbackmogelijkheden op het leren van verbanden, bij conceptmapping | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | conceptmapping, economie, concept-context, stappenplan, feedbackmechanismen, feedbackmogelijkheden, leren van verbanden, conceptmappen | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Algemene Economie | |