Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSuijker, Jolanda
dc.contributor.authorHorssen, C.A. van
dc.contributor.authorVisser, M.
dc.contributor.authorWillemsen, R.H.
dc.date.accessioned2013-01-30T18:00:42Z
dc.date.available2013-01-30
dc.date.available2013-01-30T18:00:42Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12514
dc.description.abstractIn het proefschrift van Lenie Kneppers (2007) werd bewijs getoond dat leerlingen tot betekenisvol leren kunnen komen door het maken van een conceptmap na instructie. Er is in de literatuur veel bewijs over het nut van conceptmapping, maar is weinig bekend over hoe deze vorm van betekenisvol leren het beste ingezet kan worden. Omdat conceptmapping naar ons idee de uitgelezen methode is om verbanden mee weer te geven, zijn wij op zoek gegaan naar praktische aanbevelingen bij het gebruik van conceptmaps om zo het leren van verbanden te verbeteren. In zes bovenbouwklassen economie zetten wij conceptmapping in en testen wij het effect van het gebruik van een stappenplan, en het hanteren van feedbackmogelijkheden op het leren van verbanden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent96652 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet effect van het gebruik van een stappenplan en het hanteren van feedbackmogelijkheden op het leren van verbanden, bij conceptmapping
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsconceptmapping, economie, concept-context, stappenplan, feedbackmechanismen, feedbackmogelijkheden, leren van verbanden, conceptmappen
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Algemene Economie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record