View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Leren jonge kinderen van elkaar? Een experimentele studie naar de invloed van klasgenootjes op het leren van kleuters.

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Hoogterp, NG-3645843.pdf (338.6Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Hoogterp, N.G.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In deze experimentele studie zijn peer-effecten onderzocht bij jonge kinderen. Er is onderzocht of hierin ook sekseverschillen zijn. Peer-effecten zijn onderzocht bij 123 kinderen in zes klassen. In deze studie waren twee experimentele groepen en een controlegroep. De experimentele groep is opgedeeld in een groep die werd voorgelezen en een groep die niet werd voorgelezen. De experimentele groep inclusief verhaal heeft significant meer vooruitgang geboekt in actieve themawoordenschat ten opzichte van de experimentele groep zonder verhaal en ten opzichte van de controlegroep. Er zijn geen significante sekseverschillen gevonden in de vooruitgang in themawoordenschat, zowel actief als passief en ook niet in de score op de passieve woordenschattest (TAK). Implicaties van deze bevindingen worden besproken.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12499
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo