Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHaan, A. de
dc.contributor.authorHoogterp, N.G.
dc.date.accessioned2013-01-29T18:00:59Z
dc.date.available2013-01-29
dc.date.available2013-01-29T18:00:59Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12499
dc.description.abstractIn deze experimentele studie zijn peer-effecten onderzocht bij jonge kinderen. Er is onderzocht of hierin ook sekseverschillen zijn. Peer-effecten zijn onderzocht bij 123 kinderen in zes klassen. In deze studie waren twee experimentele groepen en een controlegroep. De experimentele groep is opgedeeld in een groep die werd voorgelezen en een groep die niet werd voorgelezen. De experimentele groep inclusief verhaal heeft significant meer vooruitgang geboekt in actieve themawoordenschat ten opzichte van de experimentele groep zonder verhaal en ten opzichte van de controlegroep. Er zijn geen significante sekseverschillen gevonden in de vooruitgang in themawoordenschat, zowel actief als passief en ook niet in de score op de passieve woordenschattest (TAK). Implicaties van deze bevindingen worden besproken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent346741 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleLeren jonge kinderen van elkaar? Een experimentele studie naar de invloed van klasgenootjes op het leren van kleuters.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordspeer-effecten
dc.subject.keywordssekseverschillen
dc.subject.keywordspeers
dc.subject.keywordstaalontwikkeling
dc.subject.courseuuOrthopedagogiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record